Bugün otomasyonun kullanımını keşfederek, son yıllardaki bu evrimi, otel ortamını nasıl değiştirdiğini ve otomasyona başlarken dikkate alınması gereken hususları ortaya koyuyoruz.
Otomasyonun Bugünkü Durumu
Yıllar geçtikçe otomasyonun benimsenmesi önemli ölçüde arttı. İşletmelerin, değerli zaman ve kaynak gerektiren sıkıcı görevlerden ziyade strateji ve yönlendirmeye odaklanmasına izin vermek gerekiyor.
Daha yakın yıllarda, kısmen pandemi nedeniyle otomasyon hızla hızlandı.
2018'de, "İşletmelerin %57'sinin bir veya daha fazla iş fonksiyonunda iş süreçlerinin otomasyonunu pilot olarak uyguladığı" bildirilmişti.
Pandemi yılı olan 2020'de yapılan aynı çalışmada, "işletmelerin %66'sı aynı şeyi yapıyordu - %9'luk önemli bir sıçrama" bildirildi.
Ve bir dizi endüstri otomasyona yönelirken, oteller, önümüzdeki üç yıl içinde teknoloji yatırımlarını artırmayı bekleyen otellerin yüzde 77,6'sı ile bunun muazzam faydalarını fark etmeye başlıyor.
Günümüzde otomasyon, otelleri daha iyi ve daha çevik hale getiriyor - daha fazla odaklanmalarına, daha az zaman ve kaynakla daha fazlasını yapmalarına ve daha büyük, daha kişiselleştirilmiş deneyimler sunmalarına olanak tanıyor.
Otomasyonun durumu gelişmeye devam ederken, belirli endüstriler üzerindeki etkiyi tanımak önemlidir. Burada otomasyonun günümüzde otel endüstrisini değiştirmesinin 4 yoluna değiniyoruz.
Sorunsuz Check-in Deneyimi
Geleneksel yüz yüze check-in deneyiminin geri dönüşleri olduğunu söylemeye gerek yok. Genellikle resepsiyonda uzun bekleme süreleri, çalışan verimliliğinin azalması ve manuel hataya yatkınlık gibi durumlarda ön masada birikebilecek çok fazla hayal kırıklığı olabilir.
Günümüzde otomasyondaki gelişmeler check-in deneyiminde devrim yarattı. Misafirler, ister hareket halindeyken isterse evlerinin konforunda olsun, kendi şartlarında check-in yapabilir. Varışta konuklara sadece isimlerini vermeleri ve birkaç dakika içinde oda anahtarlarını vermeleri yeterlidir.
Hedefine ulaşmak için saatlerce ve bazen günlerce seyahat eden bir kişi için, sorunsuz bir check-in deneyimine sahip otomatik bir e-postaya sahip olmak, memnuniyet açısından tüm farkı yaratır.
Operasyonel bir bakış açısından, bu aynı zamanda personeliniz için tekrarlayan ve sıradan süreçleri de hafifletir. Özellikle yaygın işgücü sıkıntısı yaşıyorsanız, ekibiniz daha acil sorunlara odaklanabilir.
Talep Yönetimi
Tarihsel olarak, resepsiyon ve kat hizmetleri, talepleri ve yerine getirilmesini yönetmek için kalem ve kağıttan yararlandı. Ve geçmişte işe yaramış olsa da, bugünün talebi ve zamanındaki beklentiler yeni süreçleri gerektiriyor.
İstek yönetimi için otomasyonun istekleri yerine getirme süresini büyük ölçüde azalttığı, misafirlerle iletişimi iyileştirdiği ve birden çok departmanda daha fazla şeffaflık sağladığı kanıtlanmıştır. Çoğu durumda, daha fazla talebi daha kısa sürede yöneterek ve parmağınızı kıpırdatmadan satış yaparak gelirleri artırabilirsiniz.
Örnek olarak, çoğu istek yönetimi aracı, otomatikleştirilmiş süreçler için kendi parametrelerinizi belirlemenize olanak tanır. Bir oda tahsis edildikten sonra kalan konuklar için olası istekleri tanımlamanız yeterlidir. Bir istek yapıldığında etiketlenir ve gerçek zamanlı olarak doğru ekip üyesine yönlendirilir. Aciliyet, ekibinizin belirlediği parametrelere göre belirlenir, bu nedenle acil talepler veya yorumlar üst yönetime yönlendirilir.
Otomatik biletler ve talep yönetimi ile hesap verebilirlik ve şeffaflık sağlanır ve artık kimin ne ile uğraştığına dair bir tahmin oyunu değildir.
Temassız Takipler
Bir müşteri bir otelden ayrıldığında deneyim burada bitmez. Amaç her zaman ilişkiyi sürdürmek ve tekrar ziyaretleri teşvik etmektir. Bununla, iletişim hayati bir rol oynar.
Otomatik özelliklere sahip dijital bir araç kullanarak, konaklama öncesi, konaklama ve konaklama sonrası konuklarla bağlantı kurabilirsiniz. Parmağınızı bile kıpırdatmadan müşterilerin tercih ettiği kanala zamanlı ve hedefli takip mesajları gönderin.
Takip ediyorsanız, bir deneyim anketine bağlantı ekleyerek bir adım daha ileri gidin. Bu şekilde, gelecekteki deneyimi iyileştirmek için memnuniyetlerini ölçebilirsiniz.
Kişiselleştirme ve Ek Satış
Geçtiğimiz birkaç yılda gördüğümüz gibi, değişim bir anda gerçekleşebilir. Bu da demek oluyor ki, misafirlerinizi sürekli haberdar etmenin yollarını bulmak anahtardır.
Otomatik yeteneklere sahip dijital araçların benimsenmesiyle, kalem ve kağıt işlemleriyle kullanılamayan verileri toplayabilirsiniz. Bu, ekibinizin değişen tercihleri karşılamak ve hatta belirli otomatik etkileşimleri özelleştirmek için teklifleri sürekli olarak iyileştirebileceği anlamına gelir.
Örneğin, isteğe bağlı sipariş verme işlevini ele alalım. Misafir bir yemek seçtikten sonra, yemekle birlikte bir kadeh şarap veya bir şişe su ikramını otomatikleştirmek için toplanan verileri kullanabilirsiniz. Ayrıca, mesajı kişiselleştirebilirsiniz. Bir mesajlaşma çözümü kullanıyorsanız, e-postalarınızın girişini bir adla ayarlayın veya hedef kitlenizi bölümlere ayırıyorsanız deneyimlerine başvurun.
Otomasyondan Yararlanma
Her yeni araç gibi, otelinizdeki otomasyon ihtiyacını değerlendirmek çok önemlidir. Bugün süreçleri otomatikleştirmenin o kadar çok yolu var ki, tüm stratejinizi düşünmeden ilk fırsata atlamak zarar verebilir.
Otel yolculuğunuza bir göz atın ve misafirlerinizle olan sürtüşmelerin çoğunun nerede olduğunu ve çalışanlarınızın en çok zamanını neyin aldığını bulun. Buradan, daha sorunsuz bir yolculukta gezinmenize yardımcı olacak tüm araçların bir listesini yapabilirsiniz.